DOI : 10.61585/pud-rac-nsea2
Résumé :
Le Sénégal à l'instar de beaucoup de pays n'a pas échappé à la pandémie du covid-19. La communication, surtout interne joue un rôle important lorsqu'il s'agit de penser les organisations à l'épreuve de cette pandémie. Elle mise sur les transformations imposées par les restrictions issues de cette crise. Le management de la communication interne devient un objet d'étude intéressant pour comprendre le changement organisationnel surtout si la réflexion part de la communication des organisations.
Mots-clés : Management, Communication, Crise, Technologie, Covid-19.
ORGANIZATIONS FACING COVID-19 IN SENEGAL: A COMMUNICATIONAL ANALYSIS OF DIGITAL TOOLS AND PRACTICES IN INTERNAL COMMUNICATION MANAGEMENT
Summary:
Senegal, like many countries, has not escaped the covid-19 pandemic. Communication, especially internal, plays an important role when it comes to organizing organizations to withstand this pandemic. It is banking on the transformations imposed by the restrictions resulting from this crisis. The management of internal communication becomes an interesting subject of study for understanding organizational change, especially if the reflection starts from organizational communication.
Keywords: Management; Communication; Crisis; Technology; Covid-19.